Vrijdag 2 oktober gratis tandartscontrole voor ouderen

Een gezonde mond is veel belangrijker dan u denkt. U praat, eet en lacht niet alleen met uw mond. Uw mond vertelt u ook veel over hoe het met uw gezondheid is gesteld. Helaas raakt mondzorg bij ouderen makkelijk op de achtergrond, waardoor ongemerkt serieuze klachten ontstaan.

Daar willen wij graag iets aan doen en daarom nodigen wij u als oudere uit voor een gratis controle. Op Nationale Ouderendag, vrijdag 2 oktober, bent u tussen 10:00-13:00 uur van harte welkom voor een gratis controle afspraak. U kunt gewoon binnenlopen, aanmelden is niet nodig.

En: goede mondzorg is een investering in uw algehele gezondheid!

VOOR LOKALE MEDIA:

Op 2 oktober gratis tandartscontrole voor ouderen bij Tandartsen Mariastraat

Een gezonde mond is veel belangrijker dan de meeste mensen denken. Je praat, eet, lacht en zoent niet alleen met je mond. Je mond vertelt je ook veel over hoe het met je gezondheid is gesteld. Helaas raakt mondzorg bij ouderen makkelijk op de achtergrond, waardoor ongemerkt serieuze klachten ontstaan. In 2014 is bijna 60 procent van de 75-plussers een jaar lang niet bij de tandarts geweest. Dat vinden de tandartsen van Tandartsen Mariastraat zorgwekkend. En daar willen ze graag iets aan doen.

Daarom nodigt Tandartsen Mariastraat ouderen uit Rotterdam uit voor een gratis professionele mondverzorging op Nationale Ouderendag 2 oktober. U kunt tussen 10:00 en 13:00 uur gewoon binnenlopen op de Sint-Mariastraat 75 in het centrum. Aanmelden is niet nodig.

Met een gezonde mond kunt u beter eten, ziet u er verzorgder uit en heeft u een frissere adem. En: goede mondzorg is een investering in uw algehele gezondheid! Want een matige tot slechte mondgezondheid kan leiden tot pijn in de mond waardoor het eten moeilijker gaat, voedingstekorten ontstaan en zelfs ziekten optreden zoals diabetes, longontsteking of hart- en vaatziekten. Maar een gezonde mond is ook in sociaal opzicht van belang. Want door een onfrisse adem kunnen de sociale contacten verminderen. De tandartsen willen er met hun mondverzorging dan ook voor zorgen dat ouderen een gezonde mond houden. Want hoe gezonder de mond, hoe beter het leven.